14.2.2025 - Dôležité Informácie: Presun do nových skladových priestorov - Pre viac informácií klikni sem

Výpredaj

Všeobecné obchodné podmienky


Prevádzkovateľom internetového obchodu  (ďalej aj „e-shop“ alebo „internetový obchod“) umiestneného na doméne www.elm-store.sk (ďalej len „internetová doména“) je:

Obchodná spoločnosť: ELM GROUP s. r. o.
Sídlo: SNP 326/2, 935 32  Kalná nad Hronom
Zápis: oddiel Sro, vložka č. 44094/N, obchodný register Okresný súd Nitra
IČO: 51 098 105
DIČ: 2120594421
IČ DPH: SK2120594421
Tel: +421 918 035 955
E-mail: info@elm-store.sk / objednavky@elm-store.sk / reklamacie@elm-store.sk / fakturacne@elm-store.sk
Bankové spojenie: SK49 8330 0000 0029 0280 8892

Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia, Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj, Staničná 9, 950 50  Nitra

Adresa centrálneho skladu: 

Pack4you – ELM GROUP

Na Pantoch 18

831 06  Bratislava

 

Kontaktna osoba:

Romana Hajdu

klientservis@pack4you.sk

+421 905 514 900



Článok I.
Vymedzenie základných pojmov

Obchodník (predávajúci):
Spoločnosť ELM GROUP s.r.o., ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti vo svojom mene, na svoj účet a ktorá prostredníctvom e-shopu predáva tovar alebo poskytuje služby.

Kupujúci:
Každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá objednáva produkty a služby predávajúceho prostredníctvom elektronického internetového obchodu www.elm-store.sk (ďalej len kupujúci).

Spotrebiteľ (kupujúci):
Fyzická osoba, ktorá nakupuje tovar prostredníctvom internetového obchodu na doméne www.elm-store.sk a ktorej tento tovar neslúži na výkon zamestnania, povolania alebo podnikania.

Odberateľ (kupujúci):
Fyzická osoba – podnikateľ alebo právnická osoba, ktorá nakupuje tovar prostredníctvom internetového obchodu na doméne www.elm-store.sk a ktorej tento tovar slúži v rámci podnikania na ďalší predaj alebo vlastnú spotrebu v rámci podnikania.

Online trh (e-shop):
Internetový obchod predávajúceho umiestnený na doméne www.elm-store.sk.

Produkt:
Tovar alebo služba ponúkaná prostredníctvom e-shopu.

Tovar:
Tovar je akákoľvek hmotná hnuteľná vec; tovarom je aj elektrina, voda alebo plyn, ktoré sú na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, a hmotný nosič, ktorý slúži výlučne ako nosič digitálneho obsahu, najmä CD, DVD, USB kľúč a pamäťová karta.

Služba:
Službou je akákoľvek činnosť alebo výkon, ktorý je ponúkaný alebo poskytovaný spotrebiteľovi vrátane digitálnej služby a činností upravených osobitnými predpismi, nad ktorými vykonávajú dozor alebo dohľad profesijné komory alebo iné orgány verejnej správy, ako sú orgány dohľadu v oblasti ochrany spotrebiteľa.

Objednávka:
Objednávka je úkon spotrebiteľa v súvislosti s e-shopom, ktorý vyjadruje vôľu spotrebiteľa nakúpiť tovar v e-shope (uzavrieť zmluvu na diaľku).

Cena / Celková cena:
Celková cena uvedená v objednávke, najmä cena za všetok tovar, ktorý si spotrebiteľ objednal a je uvedený v objednávke, ako aj DPH či iné dane, poplatky, vrátane ceny balného a dopravného.

Dopravné a balné:
Dopravné je cena za dopravu tovaru k spotrebiteľovi a prípadne manipuláciu s tovarom (napr. zabalenie tovaru, doručenie tovaru prostredníctvom kuriéra, vynáška tovaru a pod.).

Overovací kód:
To je unikátny kód vygenerovaný predávajúcim na účely využitia darčekového resp. zľavového poukazu len v určených prípadoch.

VOP - tieto všeobecné obchodné podmienky


Článok II.
Všeobecné ustanovenia

1.
Tieto VOP upravujú najmä:
a)
proces nákupu tovaru spotrebiteľom prostredníctvom e-shopu,
b)
podmienky predaja a nákupu tovaru prostredníctvom e-shopu predávajúceho,
c)
práva a povinnosti zmluvných strán, t.j. predávajúceho a kupujúceho vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi týmito stranami, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru prostredníctvom e-shopu predávajúceho.


Článok III.
Objednávka, uzavretie zmluvy

1.
Kupujúci si objednáva tovar u predávajúceho cez e-shop umiestnený pod doménou www.elm-store.sk.
1.1.
Podmienkou pre naplnenie platnosti objednávky je vyplnenie všetkých požadovaných údajov v elektronickom formuláre (meno a priezvisko, dodacia a fakturačná adresa, telefónne číslo, e-mail; v prípade právnických osôb aj IČO, DIČ, IČ DPH). Objednávka obsahuje názov tovaru, počet objednaných kusov a dátum vytvorenia. Takto vykonaná objednávka sa považuje za záväznú a v súlade so Zák. č. 108/2024 Z.z. je chápaná ako zmluva uzavieraná na diaľku.
1.2.
Údaje uvedené v objednávke budú v zmysle zákona o ochrane osobných údajov č. 428/2002 Z. z. použité iba v rámci obchodného vzťahu medzi predávajúcim a kupujúcim v medziach potrebných na doručenie tovaru a jeho účtovanie.

2.
Informácie o popise tovaru, jeho vlastností, dostupnosti na sklade, jeho cene sú uvedené v e-shope pri tom-ktorom tovare. Vyobrazenia tovarov v e-shope a údaj o dostupnosti tovaru na sklade sú len informatívneho charakteru.

3.
Nákup tovaru v e-shope je umožnený registrovaným kupujúcim alebo kupujúcim bez registrácie. Pri registrácií je kupujúci povinný vyplniť údaje, ktoré od neho e-shop vyžaduje. Pri registrácii bude kupujúcemu na e-mailovú adresu zadanú pri registrácii doručená e-mailová správa, ktorá obsahuje aktivačné prepojenie. Kupujúci kliknutím na prepojenie aktivuje svoje konto na e-shope. Ak kupujúci neklikne na prepojenie do 24 hodín od registrovania v e-shope, konto kupujúceho nebude aktivované a registrácia bude neúspešná. Registračné údaje predávajúci použije len na účel jednoznačnej identifikácie kupujúceho a na marketingové účely ak disponuje súhlasom kupujúceho ako dotknutej osoby v zmysle osobitného právneho predpisu.

4.
Po úspešnej registrácii bude mať kupujúci prístup k svojmu osobnému kontu, prostredníctvom ktorého sa bude pri nákupoch hlásiť v e-shope. Pri každom ďalšom nákupe sa kupujúci už neregistruje, stačí, aby sa pomocou svojich prihlasovacích údajov prihlásil k svojmu kontu v e-shope.

5.
Po úspešnej registrácií bude kupujúcemu poskytnutá výhoda (odmena) v podobe 1 percentnej zľavy z každého nákupu objednaného prostredníctvom osobného konta kupujúceho. Ak registrovaný kupujúci v priebehu 1 kalendárneho mesiaca (t.j. v období od prvého dňa príslušného kalendárneho mesiaca do posledného dňa príslušného kalendárneho mesiaca) uskutoční nákupy tovaru prostredníctvom osobného konta v celkovej výške v rozmedzí od 1.000 eur do 2.000 eur bude mu poskytnutá výhoda (odmena) v podobe 1 percentnej zľavy z každého nákupu uskutočneného v nasledovnom kalendárnom mesiaci (t.j. v období od prvého dňa príslušného kalendárneho mesiaca do posledného dňa príslušného kalendárneho mesiaca nasledujúceho po mesiaci, v ktorom kupujúci splnil podmienku obratu pre dosiahnutie tejto odmeny). Ak registrovaný kupujúci v priebehu 1 kalendárneho mesiaca (t.j. v období od prvého dňa príslušného kalendárneho mesiaca do posledného dňa príslušného kalendárneho mesiaca) uskutoční nákupy tovaru prostredníctvom osobného konta v celkovej výške v rozmedzí od 2.000 eur do 3.000 eur bude mu poskytnutá výhoda (odmena) v podobe 2 percentnej zľavy z každého nákupu uskutočneného v nasledovnom kalendárnom mesiaci (t.j. v období od prvého dňa príslušného kalendárneho mesiaca do posledného dňa príslušného kalendárneho mesiaca nasledujúceho po mesiaci, v ktorom kupujúci splnil podmienku obratu pre dosiahnutie tejto odmeny). Ak registrovaný kupujúci v priebehu 1 kalendárneho mesiaca (t.j. v období od prvého dňa príslušného kalendárneho mesiaca do posledného dňa príslušného kalendárneho mesiaca) uskutoční nákupy tovaru prostredníctvom osobného konta v celkovej výške v rozmedzí od 3.000 eur do 4.000 eur bude mu poskytnutá výhoda (odmena) v podobe 3 percentnej zľavy z každého nákupu uskutočneného v nasledovnom kalendárnom mesiaci (t.j. v období od prvého dňa príslušného kalendárneho mesiaca do posledného dňa príslušného kalendárneho mesiaca nasledujúceho po mesiaci, v ktorom kupujúci splnil podmienku obratu pre dosiahnutie tejto odmeny). Ak registrovaný kupujúci v priebehu 1 kalendárneho mesiaca (t.j. v období od prvého dňa príslušného kalendárneho mesiaca do posledného dňa príslušného kalendárneho mesiaca) uskutoční nákupy tovaru prostredníctvom osobného konta v celkovej výške v rozmedzí od 4.000 eur do 5.000 eur bude mu poskytnutá výhoda (odmena) v podobe 4 percentnej zľavy z každého nákupu uskutočneného v nasledovnom kalendárnom mesiaci (t.j. v období od prvého dňa príslušného kalendárneho mesiaca do posledného dňa príslušného kalendárneho mesiaca nasledujúceho po mesiaci, v ktorom kupujúci splnil podmienku obratu pre dosiahnutie tejto odmeny). Ak registrovaný kupujúci v priebehu 1 kalendárneho mesiaca (t.j. v období od prvého dňa príslušného kalendárneho mesiaca do posledného dňa príslušného kalendárneho mesiaca) uskutoční nákupy tovaru prostredníctvom osobného konta v celkovej výške v rozmedzí od 5.000 eur do 10.000 eur bude mu poskytnutá výhoda (odmena) v podobe 5 percentnej zľavy z každého nákupu uskutočneného v nasledovnom kalendárnom mesiaci (t.j. v období od prvého dňa príslušného kalendárneho mesiaca do posledného dňa príslušného kalendárneho mesiaca nasledujúceho po mesiaci, v ktorom kupujúci splnil podmienku obratu pre dosiahnutie tejto odmeny). Ak registrovaný kupujúci v priebehu 1 kalendárneho mesiaca (t.j. v období od prvého dňa príslušného kalendárneho mesiaca do posledného dňa príslušného kalendárneho mesiaca) uskutoční nákupy tovaru prostredníctvom osobného konta v celkovej výške prevyšujúcej 10.000 eur bude mu poskytnutá výhoda (odmena) v podobe 9 percentnej zľavy z každého nákupu uskutočneného v nasledovnom kalendárnom mesiaci (t.j. v období od prvého dňa príslušného kalendárneho mesiaca do posledného dňa príslušného kalendárneho mesiaca nasledujúceho po mesiaci, v ktorom kupujúci splnil podmienku obratu pre dosiahnutie tejto odmeny).  
5.1.
Uplatnením zľavy podľa predchádzajúcich podmienok kupujúcemu predchádzajúca výhoda (odmena) spojená s registráciou nezaniká, teda kupujúci má možnosť pri splnení podmienok využiť obe odmeny súčasne.  
5.2.
Uplatnenie obratovej zľavy podľa predchádzajúcich podmienok sa vzťahuje na celý nákup vrátane manipulačných poplatkov (dopravné a balné) okrem nákupu darčekových / zľavových poukazov a produktov zaradených do výpredaja alebo inej špeciálnej zľavy (napr. množstevná zľava alebo časová zľava). T.j. kombinácia akejkoľvek zľavy pri produktoch v e-shope www.elm-store.sk a obratovej zľavy v aktuálnom mesiaci na základe splnených podmienok v predchádzajúcom mesiaci nie je možná.

6.
Kupujúci objednáva tovar u predávajúceho prostredníctvom e-shopu, a to podľa pokynov uvedených v tomto e-shope.

7.
Po stlačení tlačidla „DO KOŠÍKA“ alebo tlačidla so symbolom nákupného košíka pri tovare sa objednaný tovar automaticky pridá do nákupného košíka kupujúceho. Obsah nákupného košíka je tomuto kupujúcemu kedykoľvek počas vytvárania objednávky k dispozícii na nahliadnutie.

8.
V náhľade nákupného košíka si kupujúci zároveň zvolí spôsob úhrady za tovar a dopravu tovaru podľa možností, ktoré ponúka predávajúci. K cenám za jednotlivý tovar, DPH a pod. sa pripočíta aj cena za spôsob úhrady a dopravné podľa zvoleného druhu dopravy, ak predávajúci umožňuje dopraviť tovar viacerými spôsobmi. Pokiaľ nie je cena dopravy hradená kupujúcim je táto skutočnosť uvedená v záverečnej kontrole objednávky, pričom kupujúci je počas nákupného procesu informovaný o cene dopravy alebo o zľave z ceny dopravy.

9.
Objednávku kupujúci dokončí stlačením tlačidla „Objednávka s povinnosťou platby“. Predtým je povinný sa oboznámiť s týmito VOP a toto oboznámenie potvrdiť zakliknutím tlačidla „Súhlasím so spracovaním osobných údajov a všeobecnými obchodnými podmienkami e-shopu www.elm-store.sk“.

10.
Odoslaním objednávky, t. j. stlačením tlačidla „Objednávka s povinnosťou platby“, kupujúci zároveň potvrdzuje, že sa oboznámil/bol predávajúcim informovaný aj o:
- vlastnostiach tovaru,
- celkovej cene, ktorú je kupujúci povinný predávajúcemu uhradiť.

11.
Po vytvorení objednávky bude táto zaregistrovaná v informačnom systéme e-shopu. Predávajúci zašle na e-mailovú adresu kupujúceho, ktorú uviedol pri registrácii, nasledovné dokumenty:
- potvrdenie objednávky s informáciami o objednávke,
- znenie VOP, ktoré je platné a účinné v čase vytvorenia objednávky kupujúcim,
- reklamačný poriadok predávajúceho, ak nie je súčasťou VOP,
- poučenie kupujúceho o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy,
- formulár na uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy

12.
Doručením potvrdenia o prijatí objednávky podľa bodu 11. tohto článku VOP spolu s ostatnými dokumentmi kupujúcemu sa zmluva o kúpe tovaru považuje za uzavretú, pričom jej predmetom je dodanie v objednávke špecifikovaného tovaru za tam uvedenú cenu, a to všetko za podmienok, ktoré sú obsiahnuté v dokumentoch podľa bodu 11. tohto článku.

13.
Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť celú objednávku (odstúpiť od zmluvy) alebo jej časti ak sa produkt už nevyrába alebo nie je na sklade. O týchto skutočnostiach bude predávajúci kupujúceho včas informovať a dohodne sa na ďalšom postupe (zrušenie celej objednávky alebo zmena chýbajúcej položky na iný druh tovaru).


Článok IV.
Platobné podmienky


1.
Všetky ceny produktov v objednávke aj v e-shope sú uvedené vrátane DPH. Cenu podľa objednávky môže kupujúci uhradiť:
a)
platobnou bránou,
b)
bankovým prevodom,
c)
platobnou kartou,
d)
priamym vkladom v banke na účet predávajúceho,
e)
dobierkou, čiže odovzdaním hotovosti alebo úhradou platobnou kartou pri preberaní tovaru (doručovateľovi),
f)
nákupnou alebo darčekovou poukážkou.

2.
Za úhradu ceny podľa bodu 1. písm. a), b), c), d), f) tohto článku si predávajúci neúčtuje žiaden poplatok. Avšak predávajúci upozornil kupujúceho, že subjekt, u ktorého je platba ceny realizovaná, si môže účtovať poplatok za úhradu (napr. banka pri vklade na účet a pod.). Úhrada bankovým prevodom, platobnou kartou, platobnou bránou alebo priamym vkladom v banke musí byť realizovaná do 3 dní od dátumu potvrdenia objednávky, inak je objednávka zrušená. Za úhradu ceny podľa bodu 1. písm. e) tohto článku si predávajúci účtuje manipulačný poplatok vo výške 1,20 euro. Pokiaľ celková hodnota objednaného tovaru presiahne sumu vo výške 150 eur, ide manipulačný poplatok na ťarchu predávajúceho.

3.
Úhrada ceny podľa bodu 1. písm. f) tohto článku bude uskutočnená nákupnou alebo darčekovou poukážkou v rôznych sumách, ktorej podstatný obsah tvorí vygenerovaný overovací kód s platnosťou 1 rok. Kupujúci si môže hodnotu poukážky uplatniť až po uvedení overovacieho kódu do osobitnej kolónky v objednávke. Úhrada ceny týmto spôsobom je možná až po presiahnutí celkovej sumy objednaného tovaru  vo výške 150 eur.

4.
Kupujúci sa zaväzuje uhradiť cenu v lehote uvedenej v objednávke. Úhradou sa rozumie moment pripísania ceny na účet predávajúceho alebo moment potvrdenia sprostredkovateľa platby o jej realizácii alebo moment prijatia hotovosti.

5.
Pokiaľ sa na objednaný tovar bude vzťahovať akciová cena, tá bude platná od dátumu zverejnenia akcie v popise tovaru alebo do vypredania zásob tohto tovaru. Akékoľvek dodatočné zľavy poskytnuté predávajúcim nad rámec zliav uvádzaných pri jednotlivých tovaroch v e-shope, individuálne zľavy pre kupujúceho alebo zľavy poskytované na základe zmluvnej spolupráce predávajúceho s tretími stranami, nie sú vzájomne kombinovateľné (okrem výhod a odmien poskytnutým registrovaným kupujúcim podľa čl. III).

6.
K cene budú pripočítané poplatky za dopravu pokiaľ si kupujúci zvolil spôsob dopravy  sprostredkovateľom doručenia. Pokiaľ celková hodnota objednaného tovaru presiahne hodnotu 150 eur, ide cena dopravy na ťarchu predávajúceho. Táto skutočnosť bude uvedená v objednávke. Celková hodnota objednávky je uvedená počas celého nákupného procesu. Cena dopravy je stanovená podľa platného cenníka sprostredkovateľa doručenia.

7.
Prípadný rozdiel súčtu jednotkových cien s daňou a celkovou cenou je spôsobený zaokrúhlením.

8.
Predávajúci si vyhradzuje právo dočasne alebo trvalo obmedziť spôsoby úhrady podľa bodu 1. tohto článku z technických príčin, z dôvodov prekážok na strane predávajúceho alebo sprostredkovateľa týchto služieb alebo z dôvodu vyššej moci.


Článok V.
Dodacie podmienky

1.
Predávajúci umožňuje kupujúcemu nasledovné spôsoby dodania tovaru:
a)
osobné prevzatie (osobný odber) / vzťahuje sa len k tovaru v e-shope, ktorý je označený informáciou, že je možný aj osobný odber, (uvedená informácia pri osobnom odbere je doplnená aj počtom kusov tovaru, ktorý je aktuálne k dispozícii na osobný odber)
b)
sprostredkovateľom doručenia (kuriér, prepravná spoločnosť a pod.),
c)
odberné miesto sprostredkovateľa služieb alebo výdajný automat.

2.
Predávajúci sa zaväzuje dodať objednaný tovar kupujúcemu v primeranej lehote (najneskôr do 5 pracovných dní od uhradenia ceny objednávky alebo do 5 pracovných dní od uzavretia zmluvy). Vo výnimočných prípadoch môže predávajúci jednostranne predĺžiť dodaciu lehotu, a to aj opakovane. Predávajúci si vyhradzuje právo predĺžiť dodaciu lehotu v prípadoch vzniknutých vyššou mocou alebo v prípadoch, keď nie je možné z objektívnych príčin uskutočniť dodávku v obvyklej dodacej lehote. O tejto skutočnosti bude kupujúci vhodným spôsobom informovaný (napr. e-mail, SMS správa).

3.
Pokiaľ si kupujúci zvolí spôsob doručenia podľa bodu 1. písm. a), c) tohto článku, bude tovar pripravený predávajúcim na prevzatie po zaslaní potvrdzujúceho e-mailu alebo SMS správy v sídle, predajni, výdajnom mieste alebo sklade predávajúceho. Adresy a prevádzkový čas miesta osobného prevzatia budú kupujúcemu vhodným spôsobom oznámené. V prípade, ak kupujúci neprevezme tovar do 7 dní po zaslaní potvrdzujúceho e-mailu alebo SMS správy, je predávajúci oprávnený odstúpiť od zmluvy o kúpe tovaru.

4.
Pokiaľ si kupujúci zvolí spôsob dopravy podľa bodu 1. písm. b) tohto článku, predávajúci dodá kupujúcemu objednaný tovar na adresu uvedenú ako dodaciu adresu v objednávke. Súčasťou dodania tovaru nie je inštalácia ani iné obdobné úkony (vyloženie tovaru a pod.). Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste dodania osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti. Ak bude predmetom dodania tovar, ktorého predaj je viazaný osobitnými predpismi na dosiahnutie minimálneho veku objednávateľa, má predávajúci alebo sprostredkovateľ doručenia právo na identifikáciu veku objednávateľa oprávňujúceho na prevzatie tovaru.

5.
Kupujúci je povinný dodaný tovar ako aj jeho obal skontrolovať, a to ihneď pri jeho dodaní. Pokiaľ kupujúci zistí, že tovar alebo obal tovaru je poškodený, je povinný túto skutočnosť preukázateľne zápisom na potvrdenie o dodaní oznámiť predávajúcemu alebo sprostredkovateľovi doručenia a za jeho prítomnosti skontrolovať stav tovaru. V prípade zistenia poško¬denia tovaru, má kupujúci povinnosť vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru na dokladoch o doručení, ktorého správnosť potvrdí predávajúci alebo sprostredkovateľ doručenia Na základe takto vyhotoveného záznamu môže následne predávajúci poskytnúť odstránenie vád tovaru, zľavu na tovar alebo v prípade neodstrániteľných vád tovaru dodať kupujúcemu nový tovar. Predávajúci nezodpovedá za poškodenia tovaru spôsobené kupujúcim.

6.
Kupujúci je povinný svojím podpisom na dodacom liste alebo podpisom splnomocnenej osoby potvrdiť prevzatie tovaru.  

7.
Objednávka na dobierku, neprevzatá v čase doručenia alebo opakovaného doručenia sprostredkovateľom služieb doručenia, bude zrušená.

8.
Predávajúci odovzdá kupujúcemu pri dodaní tovaru dodací list. Daňový dok¬lad (faktúra) bude spotrebiteľovi zaslaná v elektronickej podobe alebo bude spotrebiteľovi odovzdaná pri dodaní tovaru iným spôsobom.


Článok VI.
Poučenia kupujúceho o práve odstúpiť od zmluvy

1.
Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru, pričom táto lehota sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty. Pri pochybnosti o doručení odstúpenia sa použije postup podľa § 20 ods. 8 Zák. č. 108/2024 Z. z. Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim momentom, keď kupujúci alebo ním splnomocnená osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru alebo ak sa:
a)
viaceré tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, a to  okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b)
dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, a to okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
c)
tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, a to okamihom prevzatia prvého dodaného Tovaru.
Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy pri nevyžiadanej návšteve alebo v súvislosti s ňou alebo na predajnej akcii alebo v súvislosti s ňou do 30 kalendárnych dní.
Cieľom predávajúceho je, aby v maximálne možnej miere uľahčil kupujúcemu odstúpenie od zmluvy (vrátenie nevhodného tovaru). Z uvedeného dôvodu predávajúci posiela kupujúcemu vzorový formulár elektronicky v prílohe spolu s objednávkou, rovnako je elektronický formulár zverejnený na webovej stránke predávajúceho. Odporúčame kupujúcemu, aby tovar vrátil spolu s týmto formulárom. Nie je to však povinnosťou.

2.
Kupujúci svoje právo odstúpiť od zmluvy podľa bodu 1. tohto článku uplatňuje nasledovne:
a)
písomne na adresu sídla predávajúceho uvedeného vyššie,
b)
e-mailom na adrese reklamacie@elm-store.sk.

3.
Kupujúci je na odstúpenie od zmluvy podľa bodu 1. tohto článku oprávnený použiť formulár, ktorý tvorí prílohu týchto VOP. V prípade, že kupujúci svoje právo odstúpiť od zmluvy podľa bodu 1 tohto článku uplatní, vráti tovar predávajúcemu, a to zaslaním na adresu sídla predávajúceho uvedenú v týchto VOP alebo osobným doručením na túto adresu najneskôr do 14 dní odo dňa, keď svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatnil.

4.
Pri odstúpení od zmluvy podľa bodu 1. tohto článku znáša náklady na vrátenie tovaru kupujúci, a to vrátane nákladov na vrátenie tovaru, ktorý nie je možné vzhľadom na jeho povahu vrátiť prostredníctvom pošty.

5.
Vrátený tovar nesmie byť poškodený a musí byť zaslaný predávajúcemu s dokladom o kúpe, s kompletným príslušenstvom, dokumentáciou, obalom atď. Za zníženie hodnoty tovaru, ktoré nevzniklo bežným opotrebením počas používania v lehote na odstúpenie podľa bodu 1. tohto článku zodpovedá kupujúci.

6.
Právo kupujúceho po prevzatí tovaru (v lehote na odstúpenie) na rozbalenie tovaru a jeho odskúšanie spôsobom primeraným tomu, aby boli zistené jeho vlastnosti a funkčnosť ostáva zachované.

7.
Predávajúci v lehote do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia kupujúceho podľa bodu 1. tohto článku vráti kupujúcemu platby, ktoré s odstúpením od zmluvy súvisia a ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov. Predávajúci vráti kupujúcemu platbu podľa predchádzajúcej vety rovnakým spôsobom, aký bol použitý kupujúcim pri platbe za tovar, pokiaľ sa kupujúci s predávajúcim nedohodnú inak. Náklady na dopravu, dodanie a poštovné však predávajúci hradí len v rozsahu najlacnejšieho bežného spôsobu doručenia, ktorý je ponúkaný predávajúcim, a to bez ohľadu na zvolený spôsob doručenia kupujúcim. Predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu platbu skôr, ako mu je doručený vrátený tovar alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť podľa toho, čo nastane skôr.

8.
Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je:
a)
poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom kupujúceho a ten vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
b)
predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
c)
predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek kupujúceho, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného kupujúceho,
d)
predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
e)
predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak kupujúci tento obal rozbalil,
f)
predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
g)
predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
h)
predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť; tovarom,
i)
vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho (to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal),
j)
predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale,
k)
poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote,
l)
poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom zákazníka a zákazník vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.


Článok VII.
Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare


1.
Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením kúpnej ceny v celosti.

2.
Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď prevezme tovar od predávajúceho alebo keď tak neurobí včas, tak v čase, keď mu predávajúci umožní nakladať s tovarom a kupujúci tovar neprevezme.


Článok VIII.
Reklamačný poriadok

1.
Reklamačné konanie, všetky postupy a podmienky v prípade reklamácie sa riadia reklamačným poriadkom tvoriacim prílohu týchto VOP. Znenie reklamačného poriadku je dostupné aj v prevádzkach predávajúceho na viditeľnom, ľahko prístupnom mieste.

2.
Ak nie kupujúci spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má právo obrátiť sa s námietkou na predávajúceho so žiadosťou o nápravu e-mailom na adresu reklamacie@elm-store.sk. Pokiaľ predávajúci posúdi túto námietku kupujúceho zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa čl. IX.

3.
Pri preberaní tovaru je kupujúci povinný skontrolovať:
- či mu bol dodaný tovar v súlade s objednávkou,
- či mu bol tovar dodaný v množstve v súlade s objednávkou,
- či je tovar alebo jeho obal poškodený.

4.
V prípade, že bol kupujúcemu dodaný tovar, ktorý si neobjednal, je kupujúci povinný ihneď (najneskôr do 24 hodín) e-mailom alebo iným vhodným spôsobom  kontaktovať predávajúceho. V takom prípade je kupujúci oprávnený tovar neprevziať a s osobou, ktorá tovar dodala, spísať zápis o neprijatí zásielky.

5.
V prípade, ak bol kupujúcemu dodaný tovar, ktorý javí známky poškodenia, zjavných vád, prípadne v menšom množstve, než si objednal, je kupujúci povinný tovar prevziať, avšak uviesť tieto skutočnosti v dodacom liste. Kupujúci je povinný takýto dodací list ihneď zaslať predávajúcemu a uplatňovať si nároky z vád. Neskoršie reklamácie týkajúce sa poškodenosti, zničenosti alebo množstva tovaru pri jeho dodaní nebudú akceptované. V prípade, ak kupujúci odmietne prevziať tovar podľa tohto odseku, je predávajúci oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť.


Článok IX.
Alternatívne riešenie sporov

1.
Alternatívnym riešením sporu je postup subjektu alternatívneho riešenia sporov, ktorého cieľom je dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi jeho stranami, t. j. medzi kupujúcim a predávajúcim. Kupujúci môže svoj spor s predávajúcim riešiť prostredníctvom alternatívneho riešenia sporov.

2.
Príslušným orgánom (subjektom) alternatívneho riešenia sporov je v zmysle všeobecne záväzných právnych predpisov Slovenská obchodná inšpekcia, na ktorú sa môže kupujúci obrátiť alebo iný subjekt, ktorý sa nachádza v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov zverejnenom na stránke Ministerstva hospodárstva SR – http://www.mhsr.sk. Kupujúci sa môže o podmienkach a platforme alternatívneho riešenia sporov informovať na: http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi.

3.
Kupujúci môže spor medzi ním a predávajúcim riešiť aj prostredníctvom ODR platformy. Kupujúci sa môže o podmienkach a platforme ODR alternatívneho riešenia sporov informovať na: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.


Článok X.
Osobné údaje, ich ochrana a recenzie

1.
Informácie o spracúvaní osobných údajov, ako aj poučenia o ochrane osobných údajov tvoria prílohu týchto VOP, pričom sú dostupné aj na nasledovných odkazoch:
https://www.elm-store.sk/vseobecne-obchodne-podmienky
https://www.elm-store.sk/ochrana-osobnych-udajov

2.
Predávajúci prostredníctvom online trhu umiestneného na doméne www.elm-store.sk zverejňuje spotrebiteľské hodnotenia (ďalej len recenzie). Predávajúci vlastnou činnosťou podrobuje recenzie kontrole ich relevantnosti. Recenzie sú zverejnené až po kontrole predávajúceho a overení pravosti recenzie. Recenziu môže napísať len registrovaný kupujúci na produkt, ktorý bol predmetom jeho nákupu a kúpa tohto produktu je dohľadateľná aj v informačnom systéme predávajúceho. Recenziu nemôže písať neregistrovaný zákazník, rovnako recenziu nemôže písať anonym.


Článok XI.
Záverečné ustanovenia


1.
Na právne vzťahy, ktoré nie sú upravené objednávkou a ani týmito VOP sa vzťahujú príslušné ustanovenia:
a)
zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa,
b)
zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z.,
c)
zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov,
d)
zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov.

2.
Predávajúci zabezpečuje vymáhanie pohľadávok (napr. z neuhradenej kúpnej ceny) a riešenie sporov prostredníctvom advokáta zapísaného v zozname SAK na základe udeleného plnomocenstva alebo zmluvy o poskytovaní právnych služieb.

3.
V prípade ak predávajúcemu vznikne voči kupujúcemu peňažná (resp. akákoľvek iná) pohľadávka, vykoná všetky potrebné úkony, aby predišiel ich vymáhaniu prostredníctvom súdnych sporov. To neplatí v prípade, ak bude hroziť zmeškanie akejkoľvek lehoty. Predávajúci prejaví snahu urovnať vzniknuté pohľadávky mimosúdnymi rokovaniami, najmä písomnými výzvami (upomienkami) na ich úhradu. Režijné náklady súvisiace s mimosúdnym urovnaním pohľadávky predávajúci spoplatňuje paušálnou sumou vo výške 10 eur. Tá bude kupujúcemu automaticky pripísaná k celkovej výške istiny, a teda bude pohľadávka o režijné náklady navýšená.

4.
Tvorba a vývoj domény prevádzkujúcej internetový obchod www.elm-store.sk je zabezpečená vývojárom - obchodnou spoločnosťou Faust Agency s.r.o.

5.
Kupujúci vyhlasuje, že sa oboznámil s týmito VOP a zaväzuje sa ich dodržiavať.

6.
Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom 23.09.2024


Prihláste sa k newsletteru

Získajte prehľad o nových produktoch a akciách prihlásením sa do nášho odberu noviniek.

* Povinné pole

Súbory cookies nám pomáhajú poskytovať lepšie služby. Používaním tejto webovej stránky súhlasíte s používaním cookies. Viac informácií